"Twingly statistik"

måndag 2 april 2018

Skogspromenad...vaktar....beundran




Jag blev helt stirrig när jag upptäckte att vi skulle gå en skogspromenad på förmiddagen. Jag fick vittring på ett djur direkt när vi kom ut ur bilen....





Huvudet gick som en propeller på mig




Jag blir mycket tröttare av en skogspromenad än vad Albin blir eftersom jag får anstränga huvudet så mycket när det gäller att lokalisera alla dofter och vittringar. Albin går bara och njuter av promenaden. Det enda han kan stanna upp för är om det dyker upp någon extra intressant kissfläck eller någon sten han vill hoppa upp på.



Självklart fick vi en genomgång av pälsen också




Jag är redan klar. Jag fäller inte så mycket längre..



Vi lät en barnfamilj passera förbi för de verkade vara lite hundrädda





Bitvis fanns det ganska så mycket snö kvar



Albin har varit på toa




Här fick jag upp vittringen på något riktigt spännande. Matte blev lite irriterad för jag blev helt hispig och ville inte lyssna på henne då hon hade svårt att ta sig fram i halkan med kryckorna




Mot bilen igen


Det hände en incident när vi närmade oss bilen och det var jag som stod för den. Jag kände en spännande doft som jag ville kolla upp och hamnade därför på "fel" sida av ett träd. Matte låter ju alltid mig försöka lösa problemet själv så hon stod bara stilla och väntade på att jag skulle komma på rätt sida men jag hade fått hjärnsläpp så jag stod bara och funderade hur jag skulle göra. Då kom en hjälpsam kvinna och ville hjälpa till. Det gick så fort så matte hann knappt reagera men hon hann säga att jag vaktar henne just som kvinnan tar tag i midjekopplet och drar mig till rätt sida. Nu gick det bra för jag skrämde bara kvinnan lite grann när hon fick sig en åthutning....








Promenad på eftermiddagen....










Väntar utanför Ica













Albin har en beundrare



...vilken stor tunga han har




Det första Albin gjorde när han kom till oss var att bita Iris så att det gick hål. Han var ju väldigt stressad och inte alls van vid katter. Kloka Leo var mer avvaktande och höll sig undan men Iris var väldigt närgången som hon alltid är men trots den incidenten så har hon aldrig varit rädd för honom. Det dröjde inte lång tid förrän de blev bästa vänner. Albin vill  dagligen leka med henne och han försöker även leka med Leo men han är inte så mycket för lek med stor hund....













Matte fick vackra blommor som doftar ljuvligt av Lena o Robban på påskafton













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar