"Twingly statistik"

onsdag 25 april 2018

Kyligt....medicin....foder.....




Fortfarande kyligt ute men solen tittade fram frampå dagen och den värmde något



Här står vi utanför apoteket och väntar på matte som är inne och hämtar ut Leos smärtstillande medicin...





......och här står Albin och Robban och väntar på matte och mig. Det går inte så fort för oss

















Leo var jättehungrig i morse men kunde inte äta av sin vanliga mat. Som tur var så hade matte några askar kvar av specialfodret som han åt då han var sjuk för ett år sedan. Den är i puréform och därmed lättare att äta. 







Jag väntade på att Leo skulle bli klar så att jag kunde få slicka ur skålen och det fick jag också göra. Nu åt han upp det mesta men lite fanns kvar till mig! Så gott!











Leo sov hela dagen. Inte förrän vid 17-tiden fick han mer mat och dessutom sin medicin


Både Albin och Iris är nyfikna men väldigt försiktiga när de närmar sig Leo. Måste säga att Leo är otroligt snäll och lätt att hantera trots att han måste ha riktigt ont. Veterinären måste ha haft annan erfarenhet av katter och deras beteende efter sådana här operationer med tanke på vad hon sa.



Leo luktar lite märkligt...



......Iris håller sig helst på avstånd och jag bryr mig inte alls om honom förutom vid matdags









När vi kom hem från promenaden till apoteket låg det en överraskning till matte på hallgolvet. Hon har fått kallelse till höftoperationen i Västerås. Den blir av den 31 maj men innan dess blir det fyra vändor till sjukhuset. Först röntgen, sedan blodprover och EKG, därpå besök hos narkosläkare och sist besök hos arbetsterapeut/fysioterapeut. Den sista maj har matte väntat exakt i sex månader på operation men man får se det positiva för senast sa de att operation inte kunde göras före sommaren. 

Ja, vi får hoppas att matte kan röra sig lättare efter detta ingrepp för idag kunde hon knappt ta sig hem från apoteket. Hon hoppas att läkaren har rätt när han säger att knäet också kommer att bli bättre för nu är det riktigt svullet och smärtar olidligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar