"Twingly statistik"

torsdag 9 november 2017

Stormbyar....skruvar...




Här står jag utanför Ica. Det blåste stormvindar så jag tvekade innan jag gick ut men jag blev förstås tvungen. Vi stannade till vid Ica för matte saknade ett par ingredienser till dagens middag. 


Äntligen kommer matte








Väl hemma igen bytte hon hund och tog en promenad med Albin. Matte höll nästan på att blåsa bort sa hon. Tur att hon hade Albin att hålla sig i...



Precis när promenaden var slut och de var hemma igen så kom regnet





Iris undrar nog var Robban är men han hade följt med Lenas pappa till Västerås. Han är på jakt efter en firmabil så de skulle kolla runt lite hos olika bilhandlare....










När Robban kom hit vid tvåtiden så åkte vi till Jysk för att hämta byrån som matte skulle ha.



















Matte testade ett nytt recept på köttfärsgratäng och den var tydligen mycket god vad jag förstod på både henne och Robban. Förutom köttfärs så innehåller den tärnad bacon, saltgurka och tomater, vitlök, äggstanning på ägg och grädde blandad  med tomatpuré samt riven ost....

















Det tog några timmar innan Robban hade monterat ihop byrån. Det var rena pusslet med alla delar, för att inte tala om alla skruvar. Han fick till och med en blåsa i handen av allt skruvande trots att han är van att sätta ihop möbler men inte blev det lättare heller av att Iris ville hjälpa till. Det här var värre än IKEA-möblerna sa han och han kommer inte att skruva ihop en sådan här byrå någon mer gång....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar