"Twingly statistik"

tisdag 14 november 2017

Motionsslinga/elljus....snö...gran...varg



På förmiddagen åkte vi till motionsslingan/ elljusspåret som finns här i stan. Vi har inte gått där tidigare för att matte har haft alldeles för ont och svårt att ta sig fram. Idag fick hon för sig att göra ett försök och det får hon lida för nu. Jag blev ju eld och lågor när jag fick vittring på vilda djur..Matte fick faktiskt säga till mig flera gånger att jag skulle ta det lugnt....




Albin blev inte lika upphetsad även om han gillar att besöka nya platser




Jag visste inte vilken sida om stigen jag skulle hålla koll på?  Det fanns så många spännande dofter och ljud




Huvudet gick som en propeller på mig, åtminstone enligt matte





Matte fick för sig att vi skulle bli av med lite pälshår och då är det bäst att stå stilla men jag hade lite svårt för att koncentrera mig...



Albin satt så stilla och ordentligt



...och stod upp när han skulle



......medan jag ständigt fick vittring på något intressant




Det låter som en hackspett är igång med sitt hackande





Så fin utsikt



Det var lite kuperat här




Albin kollar ner i en grop












Efter att vi hade ätit lunch så började det att snöa. Den första snön för i år. Vi följde med matte som skulle köpa ägg som vanligt...



Medan vi väntar på matte utanför kiosken så kollar vi på när kommungubbarna ska ställa upp en jättestor gran på torget




....Albin var oerhört intresserad





...tills han fick syn på en större hund som passerade förbi




Jag tyckte inte att det var så skönt med den blöta snön som blåste rakt in i ögonen på mig











Albin som aldrig brukar tigga tycker att det doftar ovanligt gott från köket. Han sitter så snällt ute i hallen ändå. Matte har långkok på gång och det visade sig vara en jättegod köttgryta. Hon blandade i en del i vår kvällsmat. Så smaskens!















Matte sitter just nu och lyssnar och ser på en mycket intressant livesändning från Haninge vad gäller "Vargläget på Södertörn". Det är Länstyrelsen som anordnar föreläsningen och informationen om vargläget i stort med vargexperter och om hur de jobbar med rovdjuren..Vargtiken som finns i Södertörn kommer från Norge och hon har rört sig cirka 150 mil. Tiken söker sig en partner och närmar sig av den anledningen hundar. En mycket informativ och bra föreläsning som matte önskade att fler hundägare kunde ta del av. Om hur bland annat hundägare ska bete sig vid eventuellt vargmöte i stället för att få panik och skrämselhicka..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar