"Twingly statistik"

torsdag 2 november 2017

Biltur igen....smällare





Jaha, nu ska vi in i bilen igen men som vanligt låtsas jag inte förstå det




Albin hade så bråttom in i bilen så han hoppade in på min sida
















Nu är vi i Västerås. Matte skulle till hudmottagningen. Det finns jättestora parkeringar vid sjukhuset men alla var upptagna så Robban satt kvar i bilen ute på vägen. Ja, han rastade oss förstås medan vi väntade. Det tog över en timme innan matte var klar.













När vi ändå var i Västerås så ville matte köpa gott kött på Carlströms.






Promenad i Västerås




Alltid kul att besöka nya platser och undersöka alla spännande dofter










Men det var inte kul igår kväll. När Robban gick kvällsrundan med oss så passerade vi ett gäng ungdomar. När vi hade gått förbi dem slängde de en smällare precis bakom mig. Och ingen liten smällare precis utan det var ett himla tryck och smällde fruktansvärt högt. Alltså, jag blev jätterädd och skrek högt. Robban blev vansinnigt arg och skällde ut grabbarna. De svarade hotfullt att de skulle märka Robban. Ja, gör det sa han. Jag kommer tillbaka men ska bara gå in med hundarna först. Robban gick hem till matte med oss. När han kom ut var grabbarna borta men eftersom Robban förstod att de var inne på fritidsgården här intill så gick han dit. Han talade med personalen som sa att problemen med ungdomarna har eskalerat oerhört mycket den senaste tiden både vad gäller smällande och haschrökning. Av en tillfällighet fanns en kommunalpolitiker där så Robban pratade med honom också om problemen runt fritidsgården. Det dröjde inte länge förrän nya smällar hördes. Robban ringde då till polisen och fick ett långt samtal med dem. De skulle försöka skicka en bil och göra rundor i området lite oftare. Tyvärr finns ju ingen polis här längre utan man får hoppas att Köpingspolisen har tid att åka.

Jag fick ju panik så jag låg frivilligt inne i duschen hela kvällen. Duschen brukar jag annars undvika. Precis när matte och jag skulle somna vid 23-tiden så hörde vi världens smäll igen så det tog sin lilla tid innan jag kunde koppla av. Tack o lov verkar inte Albin bli lika rädd.

Jag vet inte om jag törs gå ut i kväll? Jag var ju rädd innan och nu blev det ännu värre. Så onödigt att skrämmas så här.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar