"Twingly statistik"

onsdag 14 juni 2017

Väghinder....ängel.....vom...igelkott





Det var varmt ute redan i morse då vi gick morgonrundan. Nu  vid 17-tiden är det 22 grader.




Det prasslar mysko från buskagen. Vad kan det vara?








Vi tog förmiddagspromenaden en timme tidigare än vanligt då matte var klar i tvättstugan för att slippa den värsta värmen...


Här har kommunen satt upp staket och ett hinder för bilisterna som besöker sporthallen, fotbollsplanerna och ishallen och det var ju bra. De körde förut över gräsmattorna så att de blev förstörda och på gångbanorna bland oss gående. Det är stopp för det nu och det gillar jag....Bilar ska köra på vägarna och ingen annanstans....





Här spanar jag efter rådjur för jag har sett dem här tidigare men nu fanns det inga...





Det är bra varmt....











En skolklass från årskurs åtta har haft loppis på torget hela dagen. De samlar ihop till en skolresa till Barcelona. Matte och jag kollade på vad de hade att sälja. Matte köpte en ängel för 20 kr.....Det fanns tyvärr inget annat som hon ville ha.....

















Det är inte ofta som Leo är ute på balkongen men nu hör han grannens små barn som stojar ute på deras balkong så då blev han tydligen nyfiken....




...och sociala Iris funderar över hur hon ska komma dit




Jag går inte ens ut på balkongen, något matte tycker är märkligt













Annars har det varit lugnt här. Matte har bakat en blåbärspaj....






...och kokat grönsaker till vår hundmat





...så gott tycker jag. Albin är inte lika förtjust. Han brukar lämna lite grönsaker till mig












Robban skjutsade Lenas yngsta dotter till sjukhuset i Västerås i morse




Här sitter de och väntar medan hon är hos läkaren



Albin var bra trött. De åkte dit vid åttatiden...




...men det fanns mycket att titta på i parken




...så han piggnade till ordentligt




De stannade till vid Arken zoo. Robban köpte vom till Albin för att han förhoppningsfullt ska vilja äta bättre om han blandar i det i hans mat...Nu har Albin aldrig varit stor i maten och äter helst bara kvällsmaten.....






Robban kom förbi och lämnade vom här så att jag också kan få äta lite av den....






Så fort de var hemma igen så sprang Albin la sig på sin favoritplats i trädgården och det är i skuggan under rosenbusken...










Albin är kompis med alla djur. I trädgården bor en igelkott som han har hälsat på och som inte är ett dugg rädd för Albin och igår nosade han på en daggmask....Utomhus går det bra med alla insekter men inomhus har han insektsfobi....Han får fullständig panik om det surrar här inne....












Robban ska komma hit med Albin så att vi kan gå kvällsrundan tillsammans....





Varje gång vi kommer in från kvällsrundan nu för tiden så sitter de här två på matbordet och väntar på sitt godis. De är banne mig helt tokiga i det och de lärde sig fort att de inte får godiset förrän efter vår kvällsrunda.....

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar