"Twingly statistik"

lördag 24 juni 2017

Promenader....nymåne....grillat....



När matte vaknade tidigt i morse låg jag på det här viset på golvet. Det var så varmt i bädden tyckte jag. Hon tyckte att jag hade en minst sagt märklig sovstil men jag brukar ligga så här ibland.....








Matte har inte varit utanför dörren på hela dagen men Robban har gått fyra promenader mellan regnskurarna med Albin och mig. Han kom redan klockan åtta i morse och det är ju inte Albins favorittid att gå ut precis och inte Robbans heller om jag ska vara ärlig.

Robban tar ju sällan eller aldrig några bilder så jag har inga att visa från dagens rundor.





Matte är igång med dammsugaren så här räddar jag ett av mina mjukisdjur














Är mätt och belåten efter kvällsmaten så nu väntar jag på att Robban ska komma hit och gå kvällsrundan med oss. Det har klarnat upp ute men herregud vad det blåser. Det är ju riktiga stormvindar.....men så är det nymåne också och då kan man räkna med extrema väderförhållanden för att inte tala om trafikolyckor och strul med tekniska prylar så var försiktiga!










Bilder från igår på midsommarafton då matte var bjuden till Lenas föräldrar. Vi var uppbundna i deras trädgård. Lite trist men det gick ju ingen nöd på oss. Det var skapligt väder, inte för varmt och uppehåll från regnandet hela dagen...... 



......fast jag hade ju gärna velat vara med. Albin undrade varför jag låg och pep men jag kände nog att de åt god mat där ute på altanen. 

Sedan visade det sig att matte fick lite grillad fläskkarré med sig hem till mig och Albin så då kan jag väl inte klaga. Det var så himla gott och det räckte så vi fick det idag också.....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar