"Twingly statistik"

tisdag 6 juni 2017

Nationaldagsfirande....varmt...




Matte tyckte att vi kunde fira nationaldagen vid hembygdsgården. Robban och Albin följde med. Lena jobbade som vanligt. 



Det var musik, tal, sång och dansuppvisning och mycket folk, ja även hundar...







Albin la sig på gruset där det var svalt. Det var cirka 21 grader varmt men det var nog varmare i solen.....









Robban köpte kaffe och Albin hade mycket att hålla koll på




Här spanar han in en rottweiler och en collie och han vet inte riktigt vad han tycker om dem?






Det var faktiskt väldigt trevligt här. Både Albin och jag fick beröm för att vi är så lugna och lätta att ta med bland folk. Några barn ville klappa mig men matte säger alltid nej för hon vet att jag inte gillar det så mycket...







När vi kom tillbaka till bilen och skulle åka hem så var det 40 grader inne i bilen trots att den stod i skuggan och det var inte skönt alls kan jag intyga. Tur att vi inte skulle åka så långt!












Väl hemma tog vi en promenad innan Robban tog Albin med sig och åkte hem. Han väntade på att en granne skulle hjälpa till med att såga ned ett par stora grenar som hänger ned från ett träd...


Kollar på en stor robotgräsklippare som klipper gräset på fotbollsplanerna. Ser lite lustigt ut....



Albin tycker att det är för varmt och jag håller med om att det är i varmaste laget



...men jag lägger mig inte ner för det, alltså vi kommer aldrig hem om han ska lägga sig var och varannan meter











Tvättmaskinen har fått ta hand om Iris handdukar som vanligt....




...men för övrigt har det inte hänt mycket här. Både matte och jag har slappat men vi ska strax gå ut på en kvällspromenad. Det är jätteskönt väder just nu....













Ha en fortsatt trevlig nationaldag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar