"Twingly statistik"

torsdag 1 juni 2017

Korta promenader....hund i varm bil....




Jag var riktigt trött i morse och hade gärna sovit en stund till.  Matte tycker att jag har en märklig sovstil för det spelar ingen roll om jag ligger i soffan, i sängen eller i min bädd så har jag oftast huvudet hängande utanför. Jag tycker att det är skönt även om det inte ser så ut.....












Maskrosorna börjar blomma ut nu





Försökte sprätta med bakbenen men kom av mig.....





Äntligen hemma igen. Jag vill ha frukost nu...








 Matte och jag har gått flera kortare promenader idag. Hon säger att det är tur att hon har mig för annars skulle hon inte komma ut alla dagar....



Står utanför biblioteket. Matte lämnade in en bok som hon läste ut för någon vecka sedan...



Matte gillar hans sätt att skriva men tycker att den första boken var bättre än denna. Det tog en stund att komma in i handlingen men den blev alltmer spännande ju längre in i boken man kom....

Matte har köplats 4 på biblioteket när det gäller den tredje boken av honom om hon nu orkar vänta. Det är tre personer före henne. Tar det för lång tid så köper hon säkert boken i stället....











Det blev ett stopp vid Ica också och så har vi varit på postutlämningen på Coop och hämtat paketet med teerna som matte beställde....









Robban, Lena och Albin har varit i Arboga idag....







Albin är nyfiken och kollar in allt som händer runt omkring honom












En upprörd kvinna kommer fram till Robban och säger att det sitter en liten hund instängd i en Saab. Robban sa till henne att gå in på polisstationen som ligger alldeles intill men stationen visar sig vara stängd. Då ringer Robban till polisen men får inget svar. ...Robban tyckte inte att hunden verkade vara riktigt illa däran så han tänkte stå kvar och vänta en stund innan han gjorde någon åverkan på bilen. Under tiden håller han koll på hunden och ringer polisen ett flertal gånger men fortfarande ingen som svarar....Efter cirka 15 minuter kommer två damer till bilen. Robban frågar hur de kan lämna hunden i bilen och inte ens öppna någon ruta? Damerna är nonchalanta och ifrågasätter vad han har med det att göra och vi skulle bara.....Robban blir då förbannad och de får sig en rejäl utskällning och en lektion i vad gäller hundar i varma bilar. Även om solen inte gassade så var det varmt på parkeringen.....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar