"Twingly statistik"

fredag 9 juni 2017

Frissan.....trött Albin....





Tänk att de där två småhundarna  jämt ska skälla ut mig när jag går morgonrundan, ja annars också om jag möter dem på dagen. Den ena av dem verkar ju helt hysterisk fast jag inte ens bryr mig.....



...hinner inte gå långt förrän nästa kaxiga dvärghund dyker upp
















Matte var hos hårfrissan och klippte sig på förmiddagen. Jag var hemma under tiden. Plötsligt dyker Robban upp och lämnar Albin här. Så snopen jag blev men glad också förstås....








Redan klockan sju i morse var Lena hos frissan för att klippa och permanenta håret. Den frissan är en gammal bekant till matte och Robban och hon är superduktig så av den anledningen fanns ingen annan tid för hon är för det mesta uppbokad. Robban och Albin följde med dit.




Morgontrötta Albin undrar nog vad de gör där?




Det tog förstås sin lilla tid så Robban gick en promenad med Albin medan de väntade. Tiden gick så Robban åkte hit med Albin, hämtade Lenas yngsta dotter och sedan tillbaka till frissan för att hämta upp Lena som nu var klar. Sedan åkte de till Upplands-Väsby där dotterns kompis skulle ta studenten. Albin kunde inte följa med för de åkte i Lenas bil.

Robban ringde för någon timme sedan från Stockholm. De skulle då hämta upp en väninna som ska vara med på dotterns studentavslutning i Eskilstuna och sedan mottagningen här i morgon.....Hoppas att det är uppehåll i regnandet då...











Det har kommit några små regnskurar även idag. Matte har försökt parera våra rundor mellan dem och det är jag tacksam för....




Inte lätt att sprätta med bakbenen och samtidigt stå och nosa på en spännande doft





...dessutom blev han avbruten av något mysko ljud




Den här tallgrenen måste Albin alltid undersöka. Den har legat där sedan i vintras och är bra torr nu...

För övrigt har Albin varit trött och mest legat och sovit här hela dagen. Han är morgontrött och inte van vid att gå upp så tidigt...Matte fick tjata på honom för att han överhuvudtaget skulle gå ut....













Matte blev lite full i skratt idag när hon fick kallelsen till magnetröntgen. Hon ska vara där den 18 juni kl 9.00. Efter åtta veckors väntan ska hon alltså vara där en söndagmorgon. Nog för att matte har hört att de har mycket att göra men ändå. Undrar vad Robban som har lovat att skjutsa henne gillar det? De måste åka senast en timme innan för att hinna dit.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar