"Twingly statistik"

lördag 3 juni 2017

Bad....doftar gott.....trötta.....orm




Idag har det bara varit 11 grader varmt och så har det kommit lite regndroppar då och då.....



Väntar på matte som ska plocka upp efter mig.....












Vid lunchtid kom Robban och Albin. Robban hade lovat att bada oss trots sin onda nacke. Vi skulle ha gjort det för länge sedan och det gick inte att skjuta upp längre. Tyvärr säger jag som hatar att bli blöt....



Matte, måste jag? Jag gick inte frivilligt in i duschrummet utan Robban fick lyfta in mig....Jag fick i alla fall beröm av Robban eftersom jag stod blick stilla hela tiden även om jag skakade när han duschade mig.....




Albin gick in frivilligt men han ville inte stå stilla utan vände och vred på sig hela tiden




Nybadad..Albin tycker nog att det känns skönt nu när han är ren. Det tycker i alla fall jag även om jag inte alls gillar att bada...






Iris måste undersöka Albin efter badet








Efter badet åkte matte och Robban till Lena på caféet för en snabbfika.......


Jag måste lukta på Albin, schampodoften är stark....




...och Albin tycker nog också det


Inte nog med schamponeringen utan vi skulle stå en stund med balsam i pälsen också





















Här stirrar Leo ut matte för han tycker att det är dags för mat även om det är lite tidigt för kvällsmaten.....




...men för ovanlighetens skull tycks Iris också vara hungrig. Hon brukar aldrig tigga eller visa att hon är hungrig och är inte stor i maten...





..så de fick sin kvällsmat drygt en halvtimme tidigare än vanligt



Jag fick dock vänta men nu är jag också mätt och belåten......












Albin äter hemma hos Lena och Robban som är supertrötta båda två. Robban på grund av nacksmärtorna som inte blev bättre av baden av oss och därtill dålig nattsömn och Lena för att hon har jobbat i ett sträck sedan igår. Hon fick plötsligt hoppa in akut och jobba hela kvällen och natten och idag har hon varit på caféet sedan tidig morgon. Matte sa till Robban att de måste försöka sova några timmar i kväll för i natt ska de hämta Lenas yngsta dotter som är på studentbal på Sundbyholms slott. 

Lena ska ju upp tidigt i morgon igen till caféet och Robban ska skjutsa Lenas äldsta dotter och hennes sambo tidigt i morgon. De ska hämta en orm till som de har köpt. De måste ta terrariumet på släpkärra och de har ingen dragkula på sin bil. Hoppas att de har bättre tur med ormen än vad de hade med den stackars sköldpaddan!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar