"Twingly statistik"

torsdag 15 juni 2017

Albin känslig för värme, rutiner, mat....




Det blev bara en kort morgonrunda för mig i morse. När jag hade varit på toa så var matte tvungen att gå hem igen.

På kvällsrundan igår sprang Albin rakt in i mattes vänstra ben så nu kan matte knappt gå överhuvudtaget. Nu har hon lika ont i båda benen och dessutom fick Robban linda hennes högra fot för den smärtar och är svullen. 

Albin sov här i natt så Robban kom vid niotiden och tog ut honom. Jag fick följa med eftersom min runda blev så kort.



Vid elva skulle vi ta förmiddagspromenaden innan det blev för varmt. Albin tyckte redan då att det var i varmaste laget så jag trodde aldrig att vi skulle komma iväg. Vi hade inte gått många meter förrän han la sig ner i skuggan




...så här såg det ut flera gånger längs promenadrundan som blev kortare än tänkt men ändå tog tid på grund av Albin, ja även på grund av matte ska väl sägas





...men nyfiken som Albin är kunde han inte låta bli att undersöka främmande föremål längs vägen




...nu börjar jag tröttna på att promenaden tar sådan tid






...det är inte ofta som jag gäspar precis







Albin har varit här hela dagen för det luktar starkt av målarfärg i Lenas och Robbans sovrum. Lenas son har målat om väggarna, dirigerad av Robban. Lena själv har jobbat sent den här veckan och så blir det även idag.

Men det beror inte enbart på färgen som Albin är här. Han behövde vila. Robban tycker att han ser hängig ut. Det har varit lite rörigt omkring honom den senaste tiden, tidiga morgnar och sena kvällar som han inte är van vid. Albin ska sova här i natt också. Jag tror att det är ännu viktigare för honom med rutiner än vad det är för mig..Albin är en känslig kille...

När vi inte har varit ute så har han sovit idag. Matte fick honom att äta också, både frukost, lunch och middag. Först nobbade han maten trots att det var vom i den men efter en stund kände han troligen att han var hungrig och insåg att maten var god.


Robban kom sedan vid 16-tiden för nästa promenad....



Han fick ett viktigt samtal så vi blev stående en stund...








Robban talar om för Albin att han inte behöver brusa upp bara för att det går en schäfer på andra sidan vägen. Albin gillar inte alls den hundrasen....















Robban kommer lagom tills kvällsrundan. Han skulle först laga middag till Lenas barn. Det blir en god kycklingrätt som matte brukar göra....

Själv käkade matte korvgryta och vi fick det lilla som blev över i vår kvällsmat. Jättegott!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar